Správný programátor umí napsat Hello World! V několika programovacích jazycích. Ve světě hardware, přesněji jendonočipových počítačů, je obdobou Hello World! blikání LED. Během přednášky rozblikáme LED na Arduino, PICAXE, LaunchPad, mbed a Raspberry Pi. Dozvíte se, jak se jednotlivé platformy programují a k čemu jsou dobré.
Workshop OpenHWPotřebujete ovládat otevírání oken ve skleníku podle teploty a vlhkosti? Chcete vědět, jakou máte teplotu v lednici? Hodil by se vám ukazatel vzdálenosti auta od zdi ve vaší garáži? Chcete vědět, kde je vaše auto nebo jízdní kolo? Na všechno toto existují nějaká hotová zařízení, která můžete nějak přiohnout - nebo si můžete postavit vlastní! Nejspíš to nebude lepší, levnější ani hezčí než to, co seženete v obchodě, ale postavíte si to sami, přesně na míru, a něco se přitom naučíte! Spoustu takových věcí, a ještě mnohem víc, si postavíte s Arduinem. Stačí jen vědět, jak na to! Půjčíme vám hardware, vy si donesete vlastní laptop a my vám ukážeme, jak na to. Více na arduino101.cz
Po skoro devíti letech opustil Štěpán společnost Microsoft, kde pracoval jako Technical Evangelist se zaměřením na Microsoft Azure a zakotvil v klidnějších vodách farmaceutické společnosti MSD, kde má na starost infrastrukturu v Amazon Web Services. Ve volných chvílích se věnuje mikrokontrolérům a 3D tisku a víkendy tráví nejraději u plotny nebo přednášením o Arduino.
Spousta lidí něco zkouší, ale často vidím že jim trvá roky než něco vytvoří a pak už je často pozdě, protože motivace je ta tam. Ukážu vám, jak co nejrychleji připravit váš produkt, abyste ho mohli začít prodávat.
Začal jsem jako Ruby on Rails vývojář pro malý startup a začal se věnovat vlasntím aplikacím. Mám za sebou 3 roky budování SaaS aplikací a spoustu failů, které vám pomůžu neopakovat :)
Mobilní platformy zažívají boom nejen z pohledu aplikací, ale i z pohledu her. Hry jsou větší, krásnější, reálnější a záživnější. Všechny tyto aspekty, ale nejsou jen tak, protože vyžadují nejen moderní hardware, ale skoro desktop-like software, kterým tyto věci vykreslíme. Přitom každý frame musí být vykreslený maximálně efektivně, abychom toho v celé sekundě zvládli maximum a získali co nejvíce FPS a nejlépe - stabilně. Na této přednášce se podíváme na aktuální stav vykreslování na Androidu pomocí OpenGL ES, zabrousíme i na Android Extension Pack a koukneme na moderní herní enginy Unreal Engine 4 a Unity 5.
Martin je herním vývojářem se zaměřením zejména na rendering a fyziku. Programováním je jeho vášní prakticky už od malička a již v té době měl velkou zálibu ve tvorbě her. Martin již spolupracoval na několika mobilních titulech i na PC a konzolových titulech, přičemž poslední byl titul RENOIR. Při své práci většinou používá herní engine Unreal Engine 4 a je taky licencovaným vývojářem na tento engine. Martin se vždy snaží dívat věcem 'pod kapotu' a optimalizovat je.
Hravá simulace, která účastníkům ukáže, jak funguje agilní framework Scrum. Uvidíte, že Scrum je zaměřen na vývoj produktů a nemusí to být jen software. Na workshopu budete budovat město z lega. Přijďte a vyzkoušejte si, jaké to je pracovat podle populárního agilního frameworku!
Lubomír je absolventem Fakulty Informatiky MU. Je nadšencem do agile. Své agilní znalosti aplikuje dennodenně v SDE, kde pracuje jako Scrum Master a pomáhá svému týmu dostat agile do krve do té míry, že už ho nebudou potřebovat. Ve své práci čelí výzvám spojeným s vývojem SW v outsourcingovém prostředí. Mimo jiné ho baví modelování informační systémů a procesů. Tyto zájmy si nyní procvičuje jako cvičící předmětu Business Process Management na MU. S modelováním má také zkušenosti jako analytik z různých stáží. Ve volném čase se věnuje kamarádům a kamarádkám, studiu Agile a UX, hlubokým filmovým diskuzím a cvičení.
Agile buzzwordů zbavený. Být agilní opravdu není v tom dělat standupy, sprinty nebo párové programování. Není o názvosloví, o tom, kolik napíšete testů. Být agilní znamená být rychlejší, flexibilnější a vycházet zákazníkům lépe, než si umí jiní představit. Být agilní znamená zlepšovat se rychleji, než konkurence. Být agilní znamená iterovat rychleji než konkurence, mít kratší Time To Market. Já se zaměřím na to zlepšování se. Úspěšné agilní týmy se zlepšují nejrychlejším tempem, jakého jsou schopny. Výsledkem jsou pak týmy špičkových vývojářů, testerů, grafiků, UXáků, kteří doručují ve špičkové kvalitě.
Jiří víc než 20 let vyvíjí software. Posledních 7 let hlavně informační systémy a webové aplikace. Je velkým příznivcem Test Driven Developmentu, agilních technik, metodik. Vystudoval ekonomii a mimo vývoje software pomáhá i jiným firmám při adopci agilních metodik (které vyvíjí firmám na míru), při rozsáhlých IT projektech. Mezi jeho klienty patří firmy jako AVG, Avast, ESET, Škoda, Porsche, Toyota Peugeot Citroen Automobile, České Radiokomunikace, AirBank, Dámejídlo atd.
Začalo to jednoduchými statistikami, pokračovalo analýzou chování uživatelů a zatím končí u Big Data. Bez nich si už nepomůže žádný nadnárodní podnik, za poslední dva roky vzniklo víc dat, než za celou dobu existence lidstva a podle časopisu Fortune by obchodníci využívající Big Data mohou zvýšit své zisky o 60 procent. Big Data také pomohly německým fotbalistům vyhrát poslední mistrovství světa a během jednoho závodního víkendu F1 se podaří sesbírat až 150 GB dat. Big Data jsou všude a to jsme teprve na začátku.
Od roku 2011 aktivně vystupuje na internetu a v technologických médiích. O Big Data se zajímá 3 roky a mimo jiné vedl rozhovor s britským specialistou Lee Omarem nebo českým odborníkem pracující na zavádění velkých dat pro ČEZ Filipem Douškem. Momentálně píše pro magazíny Applikace, Ekonom a weby Cnews.cz a AndroidMarket. V minulosti působil jako externista pro technologickou rubriku Hospodářských novin.
Vyděláváte na hrách dost peněz? Ukáži vám, jak příjmy může znásobit - a to ať děláte první hru, nebo jste ostřílené studio. Začneme nezbytnou přípravou ve hře, vybereme nejlepší platformy a trhy. Podíváme se na nastavení iAP a na poslední trendy mobilní reklamy včetně Product Placementu. A na závěr trochu netradiční nástroje na generování příjmů.
Více než 19 let pracuje v marketingu pro globální společnosti IBM, Sony, Citibank, Pfizer, AirFrance... Poslední dva roky, jako šéf marketingu MADFINGER Games, realizoval komunikaci pro legendární tituly Dead Trigger 2, UNKILLED, MONZO....a staral se o spokojených 100 mil. hráčů. Dnes pomáhá začínajícím i zavedeným herním studiím s maximalizací příjmů na světových trzích.
Představení Google App Enginu jako platformy pro vývoj a běh škálovatelných webových aplikací a serverových služeb pro mobilní zařízení. Seznámení s množstvím vestavěných služeb jako automatické škálování, autentikace, asynchronní zpracování, cacheování.
Softwarový inženýr zabývající se vývojem webových aplikací a služeb postavených na Javě, Groovy a Pythonu. Příznivec cloudové revoluce a cloudových služeb seskupených pod hlavičkou Google Cloud Platform.
Compute Engine, aneb způsob jak tvořit a provozovat virtuální mašiny na infrastruktuře Google. Mimo jiné také přímý konkurent EC2 od Amazonu. Prezentace přiblíží tuto zajímavou službu z technického hlediska.
Měl to štěstí setkat se s Google Cloud Platform technologiemi v praxi :-)
Novinář či blogger je zvláštní druh živočicha, který by se dal srovnat s kolibříkem. Je rychlý, nezůstane na jednom místě a rozhodně nemá čas na dlouhé povídání. Zaujmout takového novináře může znamenat lepší start pro vaši aplikaci či projekt.
V roce 2006 se pustil do blogování, zejména se zaměřením na technologie. Následně si našel místo jako bloger u webu Mobilmania.cz, odkud se nakonec vydal po vlastní ose jako šéfredaktor magazínu Dotekomanie.cz. Mimo jiné se zaměřuje na hledání talentů z oblasti vývoje a programování. Nadšeně podporuje mladé vývojáře a projekty.
Kto by nechcel kvalitné mapy celého sveta na jednom mieste, ľahko dostupné a hlavne zadarmo. Na to aby takéto mapy boli kvalitné je potreba pomôcť aj gigantovi ako Google. Porozprávame sa o službe MapMaker, vysvetlím jej prínosy ale aj úskalia.
David je velký fanoušek mnoha Google technologií. Na Slovensku byl první Google Glass Explorer a človek věnující se ""weareables"" technologiím na konferencích. Mezi tím implementoval Google Apps na svojí střední školu, vůbec první na Slovensku. Aktuálně se profesionálně zaměřuje na Google Apps technologie ve vlastní rozbíhající se firmě Adante Systems. Mimo tohto patří k jeho oblibám takéGoogle MapMaker, o kterém vám něco poví na DevFestu.
Kurz o získávání kontaktů a vytváření komunity jako nástroje k realizaci nápadu, myšlenky, neziskového projektu nebo firemní skupiny. Vytvoření komunity není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Otázkou je, PROČ člověk komunitu vytváří. Chceme více peněz? Chceme své ovečky? Chceme být populární? Ať je to tak či tak, myslím si, že to největší překvapení je v lidech. Lidský život není marnivou přehlídkou toho, jak jsme neschopní, děsiví a marní. Je to nádherná škola výzev a života, protože cokoliv nás potká, můžeme použít pro další růst. Pro otevření se světu, lidem, prostoru kolem sebe a navnímání emocí, které nás tak moc obohacují. Je to společná a kontinuální práce nás všech neprve na sobě a později tažení všech za jeden provaz. Nikdo nejsme perfektní. A nikdy nebudeme. Jako celek ale můžeme využít sílu, na kterou se dá spolehnout. Můžeme sami na sobě odhalovat věci, které odsuzujeme na ostatních. A můžeme se tomu občas zasmát. Protože, jak připomínám moc ráda, jsme v tom společně. Rozděláváme oheň v dešti. A ať to nevypadá příliš agitačně :). Komunita je základním článkem dnešní společnosti. Jak ji vytvořit tak, aby fungovala? Každá věc se skládá s maličkostí, z důležitých kroků a především, od vlastního motivu. A tím správným motivem je pro mě radost. Radost nemá dvojníka. Jedním z mých úžasných talentů je spojovat. Jsou totiž tací, kterým to úplně nejde, a tak ráda odhalím kouzlo získávání kontaktů. Jde o to, na co se soustředit, aby se váš business rozjel do správných stran. Propojení je základ každého podnikání a neměl by se podceňovat. Cíl kurzu Všechno nemá výsledek, pokud člověk něco neudělá. Takže si prostě vyberete svůj šálek kávy, z možností, které naše město nabízí, vytvoříte ""svou"" komunitu v rámci sebe, projektu nebo firmy, a nebo se připojíte. Naučíte se mluvit s radostí o tom, co jste zažili, co právě děláte, co máte v úmyslu a otevřete, a odkryjte i věci, které se vám nepovedly. Najdete tak partnery, kamarády, inspirativní lidi i všeobecně známé ""hatery"", kteří jsou vaší výzvou mít váš projekt realizovatelný nebo nenechat se odradit. Vytvoříte si svou komunitu a budete umět jí ""prodat"". "
Renata Ptáčníková je zakladatelkou Viva Ostrava, nadšenou inovátorkou celospolečenských témat. Ráda spojuje, komunikuje a spolupracuje. Vivu založila proto, že chtěla vybudovat v Ostravě lidské a otevřené místo. Vyučuje na Vyšší Střední škole AHOL předmět Public Relations, stala se členem poradní skupiny Moravskoslezského kraje pro oblast rozvoje podnikání. Příležitostně moderuje. S Renatou se nejčastěji potkáte v článcích na blogu Vivy, jako hostem v České Televizi nebo v rozhovorech pro různá média. Je lektorkou několika kurzů: Guerilla, Pitch, Storytelling. Také je jedna z mentorek Viva Inklubátoru a spoluorganizátor TEDxOstrava. Miluje život a věří v lidský potenciál. V minulosti působila v mezinárodních i národních vzdělávacích a inovačních projektech. V současnosti připravuje knihu Nové podnikání a moderuje Vivácké konference a besedy. Ráda pečuje o svou rodinu a dvě malé děti. Jedním z jejích koníčků jsou thajské masáže, které studuje u Mistra Nikolase Christudoulu.
Jiří Opletal zcela propadl zelené vášni jménem Android při svém studiu na taiwanské National Taipei University. Působil zde na College of Computer Science and Information Engineering jako student magisterského studia v týmu uznávaného profesora Jiung-yao Huang Ph.D (黃俊堯 Ph.D), specialisty na ubiquitous computing a mobilní technologie. Právě tam objevil krásu i tvrdost čínské obchodní kultury, díky svým profesorům získal přehled i kontakty v asijské IT sféře a především objevil v té době světu zcela neznámý trh, kde byly v plenkách dnešní giganti jako Xiaomi, Oppo, Doogee, Thl, Meizu a mnoho dalších. Po návratu založil společnost Lion Mobile, distributora nejznámějších čínských značek ve střední a východní Evropě a provozovatelem eshopu XiaomiMobile.cz a Thl.cz
Zamyšlení se o nastavení mysli programátora v dnešní době. Co dělá dobrého programátora dobrým programátorem? Jak se vypořádat s rychle měnícími se technologiemi? Jak efektivně pracovat v týmu? Vývojář, programátor, developer, kodér ...ať už tomu říkate jakkoliv, jsou to role poměrně mladého oboru - vývoje software. To sebou přináší nové přístupy k práci. Povíme si něco o filozofii Zen programmer, o code review, o sdílení znalostí v týmu a dalších praktikách, které usnadňují vývojářům jejich práci.
Narodil se, žil, studoval a pracoval v Ostravě. Teď je součástí týmu TopMonks v Praze, kde se podílí na vývoji softwaru pro velkou českou banku. Zkušenosti nabral v mnoha národnostně rozdílných týmech. Od spolupráce s lidmi ze severských zemí, přes lidi z indie, až po indy z Kalifornie v mekce všech ajťáků, tedy v Silicon Valley. Primárně programuje v Javě, ale rád zkouší i jiné jazyky. Zastánce technik čistého kódu, TDD, BDD. Spoluautor knihy Vaadin 7 Cookbook, IT Geek a Kouzelník."
Nahlédnutí pod pokličku s logem Google.
Vystudoval navigační systémy na Elektrofakultě ČVUT, kde se věnoval především algoritmům na zpřesnění polohy. Po škole nastoupil u firmy Nokia, kde v roce 2001 začal vyvíjet firmware pro OS Symbian, později v Sony-Ericsson přešel na vývoj uživatelských aplikací a v roce 2009 nastoupil do Londýnského Googlu (Google Mobile App pro telefony Symbian). O rok později začal vyvíjet Google aplikace pro platformu iOS. Ve volných chvílích je k nalezení na vodě pod plachtami nebo nad páječkou či klávesnicí.
Obsahem přednášky bude nastínění problematiky stavby jednoduchého IoT zařízení, postaveného na platformě NodeMCU. Konkrétně se bude jednat o velmi jednoduchý návod na to jak postavit elektrickou zásuvku. ovládanou přes WiFi. NodeMCU je open HW platotforma založená na stále populárnějším WiFi chipu ESP8266.
Matouš Hýbl je Android a iOS developer, podílí se na vývoji mobilních aplikací ve společnosti Brightify. Zajímá ho taky vývoj HW, zabýval se hobby robotikou, 3D tiskem a posledního půl roku pracuje na projektu chytré zásuvky.
Růst české ekonomiky má za následek to, že poptávka po IT zaměstnancích, speciálně vývojářích, je vyšší než před krizí v roce 2008. Java vývojář v Praze si může vybrat až mezi 300 různými příležitostmi. To jsou ideální podmínky pro tyto zaměstnance, ale naopak to dostává společnosti pod enormní tlak.
Absolvent FJFI ČVUT, bývalý ethical hacker a hardcore Linux engineer, který se rozhodl kultivovat trh náboru zaměstnanců. Je zakladatelem společnosti GoodCall, která za rok a půl vyrostla na 50+ zaměstnanců. Je poradcem a investorem ve společnosti Datacruit a autorem světové knihy ""People as Merchandise: Crack the Code to LinkedIn Recruitment"" doporučené osobnostmi jako Barbara Corcoran, Vladimír Kovář, John Vanhara, Odrej Bartos a řediteli společností IBM, AVG, Barclays, Hewlett-Packard nebo Google. Josef je také první oficiálně certifikovaný LinkedIn profesionál ve střední a východní Evropě.
Česká republika má potenciál stát se jednou z nejvýraznějších zemí v oblasti moderních technologií na světě. Co nám tomu chybí? Proč je důležité rozjet takzvanou digitální ekonomiku? A nahradí nás roboti a umělá inteligence?
Novinář zaměřený na technologie a byznys kolem nich. Aktuálně píše články zaměřené na business a technologické společnosti pro server Lupa.cz, týdeník Euro a zahraniční média. V minulosti také pro deník E15 a Živě.cz. Měl vlastní pořad vysílaný v televizi pro server Connect.cz, kde si zval osobnosti z mnoha vysoce postavených firem jako Google, Microsoft, Dell, Oracle, HP, Nvidia a mnoho dalších.
Trvá AppsScriptu práce se Spreadsheety dlouho? Potřebuješ, aby skript běžel déle než 6 minut? Chceš volat Google API, které nemá AppsScript službu? Přijď si popovídat na workshop nebo Tieto stánek a vydoluj z AppsScriptu maximum!
Tomáš pracuje ve společnosti Tieto jako vývojář v Google for Work týmu, kde s kolegy řeší neřešitelné problémy za vydatné pomoci AppEngine, AppsScript, NodeJS, burgerů a piva. Mimo jiné dělá přednášky na témata týkajících se Google služeb a technologií.
Internet věcí (IoT), Industrial Internet, WoT, Internet of Everything, M2M, Výroba 4.0, V2X, Digitalizace, 3D... média jsou plná očekávání a popisují novou průmyslovou revoluci založenou na sběru, výměně, zpracování a využití informací. Lídři trhu informačních technologií cítí a proklamují zářnou digitální budoucnost, ale jaká je aktuální podoba IoT revoluce zde a nyní? Jaké jsou současné technologické možnosti? Jak na vzedmutou vlnu příležitostí naskočit?
Původně programátor a vystudovaný robotik se během své profesní historie věnoval tvorbě B2B a B2C aplikací, implementaci rozsáhlých IT řešení a ERP systémů v lokálních i mezinárodních firmách, v poslední době se ve společnosti Tieto zabývá Internetem věcí a 3d tiskem.
Přichází čas, kdy jednoduché MVC na webu již nikoho neohromí (nehledě na to, že je čím dál snažší takové věci "naklikat" nebo přinejmenším outsourcovat juniorním vývojářům). Podíváme se na pár příkladů, kdy se nám u webového programování můžou hodit věci jako prohledávání grafu, A* nebo fuzzy logika.
Pracuje v Googlu od roku 2008. Snaží se přivádět Google technologie do ČR a pomáhat českým vývojářům je využívat. Ve volném čase píše gamebook a hraje si s umělou inteligencí. Má rád palačinky.
Jak vytvořit smart home na míru za pár korun? Proč se do toho pouštět? Kam s daty? Jak na synchronizaci? Kde vizualizovat? Co měřit? Jak to naplánovat? Jaké technologie zvolit a jakým se vyhnout? Co a jak ovládat? A kdo je nakonec ten chytrej a co mi to přinese? Odpovědi na nejen tyto otázky, praktické rady, zkušenosti, představení konceptů a open source nástrojů autora pro zrychlení vývoje.
Je vývojář antispamového řešení v Email.cz. Specializuje se na detekci phishingových útoků, což bylo také téma jeho oceněné diplomové práce. Za 7 let programátorského vývoje si prošel přes statické stránky, webové aplikace až k distribuovaným systémům a strojovému učení. Ve volném čase se věnuje open hardware.
Společně se podíváme do tajů světa funkcionálního programování. Ukážeme si krásu, kterou nám dává a jak do tohoto pekelného vlaku rychle naskočit a jak tomu podivnému neznámu přijít vlastně na kloub. Od prvních krůčků až po napsaní webové aplikace. V jednoduchosti je přeci krása.
Coffeeholic. Když zrovna neposedává po kavárnách tak vytváří kód ve firmě TopMonks, kde pracuje jako software engineer. Jirka je také i doktorandem v Pardubicích, kde hledá cestu, jak propojit simulaci a umělou inteligenci. Současně s kamarádem tvoří podcast DevMinutes.cz a mimo jiné organizuje CodingDojo a CodeRetreat, kde se snaží propagovat čistý kód a dobré praktiky psaní kódu. Aktuálně se zaměřuje na funkcionální svět a hledání vnitřního klidu.
Případová studie o tom, jaký obchodní potenciál má zákaznická podpora pro producenta cloudové služby. Podíváme se na konkrétní příklady, čísla, info ze zákulisí a lehce poškádlíme vývojářský sen: vyvinout skvělou cloudovou službu, šlápnout do online marketingu a být za vodou ;)
Martin je neúnavný propagátor nobullshit komunikace a autenticity v obchodě a businessu. Je jedním z duchovních otců cloudové služby RAYNET, kde vede tým POMe (Podpora-Obchod-Marketing). Po 6 letech na pozici CEO si z vizitky vyškrtl "ředitel" a nahradil za "UX maniac a nosič vody". Životní krédo: sometimes you win, sometimes you learn.